بررسی روش های مختلف سئو سایت
نوشته شده توسط : امامی

قطعا اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، بهترین حالت اینه که در مورد اون موضوع آشنایی داشته باشیم. یعنی اگر شما الان میخواهید سایت خودتان را سئو کنید و یا بدهید به یک سئوکار حرفه ای که برای شما سئو کند، ابتدا باید به صورت واضح و روشن سئو سایت را بشناسید و بدانید که سئو سایت چیست؟ برای همین ما تصمیم گرفتیم به تمام روش های ممکن سئو را برای شما تعریف کنیم:

۱. سئو چیست؟

۲. انوع سئو

۳. چگونه سایت را سئو کنیم؟

۴. قیمت سئو

۵. هزینه یا سرمایه گذاری؟

سئو چیست؟

۱. SEO چیست؟

الف. SEO مخفف چیست؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده، که معنای تحت اللفظی آن بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.

 

ب. تعریف سئو به سبک ایرانی

کلمه سئو در دایره لغات ایران ثبت نشده و در اصل آن را باید به صورت اس ای او بخوانیم، ولی اگر بخواهیم به سبک ایرانی آن را تعریف کنیم، این کلمه مخفف را می توانیم به صورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تعریف نماییم.

 

ج. معنی سئو به صورت خاص

سئو روندی است که به کمک یک سری از اصول و تکنیک ها، در جهت بهبود دیده شدن سایت در بین نتایج جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل، کمک می نماید.

 

د. معرفی سئو به صورت عام

اگر بخواهیم ساده ترین تعریف ممکن را برای سئو ارائه کنیم، بهتر است از مثال زیر استفاده کنیم:

تصور کنید که امروز یک روز عادی و آفتابیست و شما به عنوان یک کاربر اینترنت در حال جستجو برای موضوع مورد نظر خودتان هستید. زمانی که شما وارد صفحه اول گوگل می شوید و عبارت مورد نظر را جستجوی می کنید، یک صفحه برای شما باز می شود که صفحاتی را که با موضوع مورد نظر شما رابطه دارد را به شما نشان می دهد.

 

اگر تا همین لحظه متوجه اهمیت سئو سایت شده اید، همین حالا با ما برای بهینه سازی وب سایتتان تماس بگیرید. 

قطعا هم شما و هر کاربر دیگری در ۹۰ درصد اوقات، صفحه مورد نظر خود را در همان صفحه اول می یابید و دیگر وارد صفحات بعدی نمی شوید. سئو همان نقشه گنجیست که به صاحبان مشاغل و مدیران سایت ها کمک می نماید که سایتشان در بین همین ۱۰ گزینه صفحه اول و آن هم در بالاترین مکان قرار گیرد. سئو به شما کمک می کند که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار گیرد!

 

سئو چیست؟

 

هـ. معرفی سئو به صورت ویدئویی

سایت سئو برای شما یک ویدئو موشن گرافیک آماده کرده که در ۳۰ ثانیه به ساده ترین شکل بتوانیم مبحث بهینه سازی وب سایت را برای شما تعریف نماییم:

 

۲. انواع سئو

سئو را به صورت کلی می توان به دو نوع تقسیم نمود:

سئو چیست؟

۱. از نوع نحوه فعالیت سئو کار:

الف) سئو کلاه سفید

این نوع از بهینه سازی شامل اقدامات اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد گه سایت را هم برای کاربر و هم برای روبوت های جستجوگر بهینه می نمایند و به صورت دائمی و پایدار باعث افزایش رتبه سایت می شود.

ب) سئو کلاه سیاه

این نوع از بهینه سازی مختص روبوت ها صورت می پذیرد و به نوعی کاربر اصلا در آن مورد توجه نیست و به روش های غیر اصولی و کاملا موقت می تواند افزایش رتبه سایت را به همراه داشته باشد.

 

سئو چیست؟

۲. از نوع فعالیت های روی سایت:

الف) سئو داخلی

فعالیت هایی که بصورت مستقیم در خود سایت بر روی کدها، افزونه ها، محتوا و … صورت می پذیرد در این دسته قرار دارند.

ب) سئو خارجی

فعالیت هایی که در خارج از سایت و بیشتر برای افزایش اعتبار سایت مثل لینک سازی های طبیعی، شبکه های اجتماعی و … در این دسته قرار دارند.

 

سئو چیست؟

۳. چگونه سایت را سئو کنیم؟

شما برای بهینه سازی وب سایت خودتان به دو گونه می توانید اقدام کنید:

الف) سپردن کار به یک سئوکار حرفه ای

در این مرحله مهمترین کار انتخاب یک سئو کار قابل می باشد. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این مسئله بسیار حیاتی و مهم می باشد. چون اگر شما نتوانید یک نفر متخصص و حرفه ای را بیابید، مهمتر از هزینه ای که به هدر رفته، زمان شما از دست رفته است!

(انشالا به زودی سعی میکنیم در یک مقاله به صورت کامل در مورد سئوکار حرفه ای هم توضیحاتی را بدهیم)

 

ب) انجام سئو توسط خودتان

اگر خودتان می خواهید وب سایتتان را بهینه سازی کنید، همین جا بهترین نقطه شروع برای شماست. سایت سئو به سبک ایرانی در قسمت آموزش سئو تمام آموزش های لازم را در اختیار شما قرار داده است و شما با مطالعه دقیق مقالات و کتاب های سئو و استفاده از نرم افزار های سئو و افزونه های سئو معرفی شده می توانید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

 

 

۴. قیمت و تعرفه سئو

شما سئو را به دو صورت می توانید برنامه ریزی کنید:

الف) سئو رایگان

در این قسمت یا باید خودتان دست به بهینه سازی سایت بزنید و یا از قسمت سئو رایگان همین سایت اقدام کنید و برای سئو خارجی هم از گزینه های رایگان لینک سازی و شبکه های اجتماعی و … استفاده بشه.

ب) سئو پولی

این هم حالت که فکر میکنم نیازی به توضیح خاصی نداشته باشه. شما فعالیت های سئو سایت را به صورت کامل و یا مرحله ای به یک شرکت سئومحول می کنید. البته در کل باید در نظر داشت که سئو با توجه به رقابت های شدیدی که در این عرصه وجود داره نیاز به سرمایه گذاری مناسب داره ولی امکان اینکه بتوان به صورت ثابت برای سئو چه داخلی و چه خارجی، قیمت یا تعرفه ثابتی را مشخص نمود وجود ندارد و قیمت سئو به صورت کاملا وابسته به سایت و کارهای مورد نظر کارفرمای می باشد.

 

سئو چیست؟

۵. هزینه یا سرمایه گذاری؟

باید به اطلاع وبمستران گرامی برسانیم که در کل دنیا کلمه صحیح برای مبالغ پرداخت شده توسط کارفرما مرتبط با سئو، سرمایه گذاری می باشد! چرا که اگر اصولی باشد، بعد از یک دوره، بازگشت سرمایه و سودآوری بهمراه خواهد داشت ولی کلمه هزینه برای جایی استفاده می شود که شما استفاده بلند مدت از آن پرداخت نخواهید برد. در صورتیکه یک سئو حرفه ای و ممتد میتونه تا سالیان سال برای شما سودآوری داشته باشه.

منبع: سایت 3eo





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: